fredag 12 december 2014

141212 - 12 veckor idag

Idag har alla tre varit ute i trädgården och lekt av sig som vanligt. Det är härligt att se hur mycket de gillar att jaga varandra över gräsmattan och genom buskagen! Men det är inte lätt att fånga dem på bild så att de ser vettiga ut. Antingen är det full fart så att det blir för suddigt eller så står de still och fryser och ser ut som makaroner... Koppelträningen går över förväntan - ingen tycker att halsbandet kliar eller vill gå åt andra hållet. Tvärtom, de går gärna ut en och en som om de aldrig hade gjort något annat - riktigt skönt. Rumsrenheten är ju inte helt 100 ännu, men är ändå förvånad över hur bra det går. Släpper ut dem ofta och efter lek, mat och sömn och de går ut och gör det de ska och går på tidning om de inte hinner ut.

Killarna Billy och Frankie söker egna hem. De är båda två nyfikna, frimodiga, gosiga, busiga, roliga, sunda och ser lovande ut för den som är intresserad av att ställa ut.

Jag har funderat på varför en del hellre vill ha en tik än en hane. Varför man tror att det är bättre/enklare. Både hanar och tikar har plus och minus, men hade jag inte fött upp och velat avla på mina tikar skulle jag lika gärna ha haft hanar - vilket jag också har haft tidigare när jag har haft andra raser. Hanarna löper inte och är inte skendräktiga som tikarna och oftast mer "med på noterna" att hitta på saker, träna och ställa ut. Whippets är ju dessutom en fredlig ras och bryr sig inte om andra hanar på samma sätt som andra raser.

Jag är väldigt glad över att tikarna som har flyttat direkt fann sig tillrätta hos sina familjer och det är så roligt att få bilder och uppdateringar. Tack Amanda/Zelda och Sara/Zilla!

"Emma" Domeldini Anfield Road

"Frankie" Domeldini Griffin Park

Frankie och Emma


Erik och "Billy" Domeldini Turf Moor

Emma och Frankie

Emma och Frankie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar