tisdag 17 augusti 2010

Ellas pankreatit inte kronisk

Ella fick vara kvar på Södra Djursjukhuset till i söndags. När jag kom dit möttes jag först av en räkning på 19000:- och sedan en glad men fruktansvärt mager hund. Det var inte kul att se henne.

Glöm inte att försäkra hunden, oförsäkrad hade det kostat 19 000.- men reglerat blir det runt 5000:- för 4 dygn, ultraljud och diverse provtagningar.

Väl hemma får Ella bo på övervåningen och Nessie på nedervåningen. Vill inte att hon ev smittas. Nessie rastas på tomten och Ella på promenader.

Ella har haft en mkt god aptit sedan hon kom hem, men också varit väldigt, väldigt dålig i magen och jag har oroligt väntat på provsvaren. Idag kom svaret från Tyskland på bukspottkörteln och de var normala!! Jag förstår ingenting. De var normala. Ellas pankreatit är inte kronisk, men hon var akut sjuk i början av sommaren. Nu är värdet 54. En stor lättnad att dietfodret faktiskt har hjälpt. Men vad är det som är fel då? Vet. Söderström tror att det kan vara en katarr i grovtarmen och Ella har nu fått medicin för det. Just nu äter hon:
Pro-kolin 3 ggr/dag (diarreerna)
Omeprazol 1 gång/dag (magkatarr)
Flagyl 2 ggr/dag (tarmkatarr)

Hon sover mest hela dagarna, men är pigg när vi går ut och hon går även och hämtar sina leksaker och vill leka.

Ja, fortfarande vet vi inte vad som är problemet. Om ett par dagar kommer svar på avföringsprovet som skickades för analys. Om det inte visar på någon smitta kan jag äntligen låta hundaran få vara tillsammans. Just nu sover jag på soffan med Nessie och Ella i sängen med Alice... Ella behöver koppelrastas flera gånger på nätterna så jag ser fram emot att sova en hel natt i min egen säng.

Håller nu tummarna för att det vänder det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar